Post Top Ad

21 Ağustos 2017 Pazartesi

Sütlaç tarifi& Sütlaç nasıl yapılır?

Merhaba değerli arkadaşlarım, nasılsınız? Eşimin memleketine gittik,geldik. Bir süredir blogumda aktif olamadım. Umarım herkes iyidir.
Sütlü tatlıları seven biri olarak, sizlere kendi yaptığım sütlaç tarifi vermek istedim. Bizim evde sütlaç çok sevilir.


Malzemeler
1 çay bardağı pirinç
2 su bardağı su
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı nişasta
1 su  bardağı süt ( nişasta için kullanılacak)
İsteğe göre vanilya

Sütlaç tarifi:
1 çay bardağı pirinci, 2 su bardağı su ile pirinçler suyunu iyice  çekene kadar pişirdim.
Ardından 4 su bardağı süt ilave ettim. Biraz daha pişirdim.Kıvamının koyu olmasına dikkat edin.😊 Ardından; 1 bardak şeker ilave ettim. Kaynatmaya devam ettim. Ayrı bir kapta, 1 su bardağı süt ile 2 yemek kaşığı nişastayı karıştırdım. Tencereye nişastayı karıştırarak ilave ettim. Sütlacın kıvamı iyice koyulaşınca, içine bir miktar vanilya ekledim. 
Afiyet olsun. 
Sevgilerimle 😊😃

Ağustos 21, 2017 / Yazar : / 8 Yorumlar

8 yorum:

  1. Bizim evde çok sevilen bir tatlı, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kucak dolusu sevgiler 😃😍

      Sil
  2. Çok severim hafif bir tatlı olması, süt, pirinç olması kalsiyum ve b vitamini de benim için gerekli, tek şartık şekeri çok olmayacak, tatsız da olmayacak tabii..hafif şekerlisi tercihim, aşurede de öyle severim bazı komşular çok şeker koyuyor aşureye sevmiyorum..eline sağlık, afiyet bal olsun...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekeri kıvamında oluyor tarifte değerli ablacım.Az şekerli istersen yarım su bardağı iyi olabilir. Kucak dolusu sevgilerimle 😊😘

      Sil
  3. Her çocuğun sevdası sütlaç. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler kucak dolusu sevgiler 😃😍

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler selamlar sevgiler 😃😄

    YanıtlaSil

Post Top Ad