Post Top Ad

29 Eylül 2017 Cuma

Közlenmiş kırmızı biber konservesi

Merhaba değerli arkadaşlar,
Kırmızı kapya biber konservesi benim en sevdiğim tatlardan.
Kış hazırlıkları devam ederken, közlenmiş kırmızı biber konservesi için tarif gelsin o zaman.


Közlenmiş kırmızı biber konservesi
Malzemeler
1,5 kg kırmızı kapya biber ( büyük ve etli olacak)
8-9 dış sarımsak
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Yarım çay bardağı elma sirkesi
1 tatlı kaşığı kaya tuzu
Üzeri için maydanoz


Kırmızı biberlerin saplarını kesip,içlerini temizliyoruz. Ben bu şekilde daha pratik buluyorum. Közmatik ile ocak üzerinde, temizlenmiş, yıkanmış ve kurulanmış biberleri közlüyoruz. Buzdolabı poşetine közlenmiş biberleri yerlestirip,ağzını kapatıyoruz. 10 dakika sıcağı ile poşette bekleyen biberlerin kabukları daha kolay soyuluyor.

Kabukları soyulan biberleri istediğiniz şekil de doğrayıp, derin bir kaba koyuyoruz. Üzerine yarım çay bardağı zeytinyağı,yarım çay bardağı elma sirkesi, sarımsak ve tuz ilave ediyoruz.Kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.

Kavanoza yerleştiriyoruz. Üzerini maydanoz ile kaplıyoruz.
Buzdolabında saklamanızı öneririm. Közlenmiş biber harika bir lezzet bırakıyor damakta.
Sevgilerimle 😊


Eylül 29, 2017 / Yazar : / 8 Yorumlar

8 yorum:

  1. çok severim ama yapamadım daha bakalım artık nasip olursa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım en kısa sürede yapar,afiyetle yersin gönlüne göre 😚 Kucak dolusu sevgiler 😊

      Sil
  2. Ben yapanlardan değil tüketenlerdenim:) Çok da severim.
    Yapımı biraz uğraştırıcı sanırım. Emeğinize sağlık. Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Biraz uğraştırıcı olsa da tadı gerçekten lezzetli. Sevgilerimle 😊😍

      Sil
  3. Çok lezizdir. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sevgilerimle 😊😍

      Sil
  4. en sevdiğim lezzetlerden, tarifi için teşekkürler Banucum :)

    YanıtlaSil
  5. Esra ablam ben teşekkür ederim değerli yorumun için sevgiler 😊😍

    YanıtlaSil

Post Top Ad